LUŠTĚNKY - procvičování učiva pro žáky 1. stupně ZŠ

Listopad 2011
TŘÍDA 1.C - školní rok 2011/2012 - CO SE UDÁLO
LISTOPAD 2011      1. ZÁŘÍ      2. ŘÍJEN      3. LISTOPAD      4. PROSINEC      5. LEDEN
     6. ÚNOR      7. BŘEZEN      8. DUBEN      9. KVĚTEN      10. ČERVEN
   VEČERNÍČEK S PAPÍROVOU ČEPIČKOU

Tento týden žáci zjistili, že má svátek jejich oblíbený vynález techniky - televize. 21.listopad je totiž Světovým dnem televize. Děti dostaly na začátku týdne otázku: "Jak se jmenuje televizní pořad pro děti, který se vysílá každý den večer na programu ČT1?" No přece Večerníček. Jenže od ledna to bude už jen historie, neboť zrovna v tyto dny ohlásilo vedení České televize, že se Večerníček přesouvá na program ČT2. Celý týden nás provázely pohádkové postavičky z Večerníčků. Žáci dostali za domácí úkol, koukat na televizi - to se jim líbilo - na Večerníčka a pořádně si prohlédnout panáčka, na čem všem přijíždí a jak vypadá. Ve vyučování jsme pak skládali čepice z novin a Večerníčka si i namalovali. A kdo si tento týden připravil vyprávění o své rodině? Sára, Veronika, Aneta W., Matyáš, Jiří, Monika, Michal a Jakub.

   PRVNÍ ČTVRTLETÍ - žádný učený z nebe nespadl

V polovině listopadu skončilo první čtvrtletí našeho prvního školního roku, a tak za těch prvních dvanáct týdnů bylo rozhodně co hodnotit a o čem přemýšlet. Každý žák měl v kalendáři přichystán list Sebehodnocení. V něm po splnění jednoduchých úkolů ze čtení, psaní a matematiky se měl sám nad sebou zamyslet, jak mu to jde a ohodnotit se přikreslením smajlíků. Být sám k sobě poctivý a vidět své chyby není vůbec lehké. Ne nadarmo se říká, že chybami se člověk učí. A tak paní učitelka při procházení třídou viděla nakresleného usměvavého smajlíka i tam, kde by měl být spíš zamračený.
Do dalších školních dnů jsme si rozdali barevné hodnotící smajlíky a hned jsme zkusili, jak to bude vypadat. Budeme hodnotit nejenom své chování, vědomosti, ale i snahu při plnění zadaných úkolů a též práci ve skupinkách, která je zaměřena především na umění domluvit se, rozdělit si práci a snažit se zadanou práci splnit. I tento týden plnily skupinky různé úkoly. Skládaly podzimní obrázek a při samostatné práci žáci kreslili kohoutka nebo slepičku ze známé pohádky, která vypráví o tom, co to je kamarádství. A kdo tento týden vyprávěl o své rodině? Daniel, Matěj a Ondra.

   JAKÉ JE TO U NÁS DOMA

Od začátku listopadu prolíná naší výukou téma domov. Každý z nás má svůj domov, ve kterém žije se svou rodinou. Ve svých domech máme své pokojíky, stůl, postýlku, oblíbenou hračku, zvířátko ... Náš domov to jsou i společně prožité okamžiky s rodinou. O tom i jiném si povídáme. Určujeme příbuzenské vztahy v rodině, vyprávíme o svých rodičích a sourozencích, povídáme si o zážitcích, když má celá rodina čas, učíme se prostě vyjadřovat o své rodině.
A co jsme vytvářeli? Ve skupinkách žáci postavili z Lega stůl a židle, z papíru si vyrobili svůj pokojíček a z plastelíny vymodelovali dort pro rodinnou oslavu. A všichni žáci dostali za úkol na svůj den, připravit si kratičké povídání o své rodině. Do školy si mohli přinést i rodinné fotografie. Tento týden nám představovali svou rodinu: Aneta V., Markéta, Adam a Vojta.

 

   AFRICKÉ BUBNY

V pátek 4.listopadu jsme si s dětmi udělali výlet do Afriky. Zúčastnili jsme se besedy s prezentací a hrou na africké bubny. Naši hosté afrického původu nás seznámili s kontinentem Afrikou, africkou kulturou, hudbou a zvyky. Porovnali jsme českou a africkou školu. Po promítání obrázků o Africe se žáci naučili  písničku o štěstí, kterou pak zpívali s bubnováním. Mezi dětmi po celou dobu putovaly bubny, na které si mohly zabubnovat. Děti se snažily pochytit rytmus a nadšeně bubnovaly, tleskaly a všelijak se v rytmu i kroutily. Vybraní žáci si i zatancovali. Nejlépe cítil rytmus při bubnování Igor a při tancování se v rytmu pohybovala výborně Veronika. Bubnování se nám moc líbilo.

 

 

TOPlist