LUŠTĚNKY - procvičování učiva pro žáky 1. stupně ZŠ

Co se děje ve 3. třídě
 TŘÍDA 3.C - školní rok 2013/2014 - CO SE UDÁLO
 ČERVEN 2014    1. Třídíme živočichy    2. Polštářek    3. Škola v přírodě   
    4. Před prázdninami
 POSLEDNÍ DNY PŘED PRÁZDNINAMI

Na přivolání prázdnin jsme si namalovali moře. Vždyť k prázdninám patří voda a koupáníčko. Přimalovali jsme si i rybky, některé jsou zlaté, možná nám splní naše prázdninové přání. Poslední školní dny jsme si rozdali výkresy, vyklidili jsme skříňky a třídu jsme uspořádali pro budoucí prvňáčky. Vyhodnotili jsme práci ve skupinkách, ocenili jsme zvídavé hlavičky, dostali jsme vysvědčení a rozloučili jsme se, neboť příští školní rok nás bude učit jiná paní učitelka. Teď už můžeme vyběhnout do prázdnin.  nahoru


 


 


 

 VALAŠSKÉ KLOBOUKY - ŠKOLA V PŘÍRODĚ

Konečně nastal vytoužený předposlední červnový týden. Odjeli jsme do školy v přírodě do Valašských Klobouků, kde jsme pobývali v krásné přírodě Bílých Karpat na čistém vzduchu.

Počasí bylo příjemné. V den příjezdu bylo necelých 20 stupňů, postupně se ale oteplilo až na letních 25 a ani jednou nám nepršelo. Přestože jsme byli rozděleni ke dvěma různým třídám a bydleli jsme na jiném podlaží, každodenně jsme se vídali při jídle a na společných akcích. Využívali jsme všechny prostory, co hotel a okolí nabízely.

Každé ráno jsme se učili na venkovní terase, pak jsme pobývali venku. V místním lesíku jsme si stavěli zahrádky a různé stavby z přírodního materiálu. Na hřišti jsme učili druháčky hrát vybíjenou, na dětském hřišti jsme se zas mohli pohoupat. Soutěžili jsme v družstvech, běhali jsme v terénu, procházeli turisticky značené trasy, poznávali jsme rostliny a zvířata lesa. Kreslili jsme venku obrázky křídami, dokonce jsme si zahráli i kuželky. Zatímco venkovní bazén jsme jen obhlíželi, koupat jsme se chodili do vnitřního bazénu.

Večery jsme trávili v prostorách hotelu, kde jsme také soutěžili, kreslili a hráli společenské hry. Hotel byl veliký, pokoje prostorné s pěkným sociálním zařízením. Každý žák měl i svou šatní skříň, což byla veliká výhoda, neboť všichni si hravě poznali své oblečení. Dětem se pobyt v přírodě moc líbil. A co se žákům líbilo nejvíc? Bohaté snídaně formou bufetu, plavání v bazénu, vybíjená na šikmém hřišti, hraní si v lese, příroda, AZ kvíz, všechno. A kdo by chtěl jet i příští školní rok do školy v přírodě? Hlásili se všichni.    nahoru

 


 


 


 

 UŠILI JSME SI POLŠTÁŘEK MEDVÍDKA

Na konci května před naším svátkem jsme si začali vyrábět dárek pro sebe - polštářek medvídka, který si vezmeme do školy v přírodě. Chlapci při oznámení pomůcek a materiálu na hodiny šití údivem koukali. I oni budou také šít? Nejprve jsme si nakreslili a vystřihli střih polštářku. Našili jsme ouška, očka a čumáček. Potom jsme oba díly naruby sešili k sobě. Vynechali jsme pár centimetrů, polštářek otočili a vycpali jsme ho vatou. Nakonec jsme vynechaný otvor zapošili a medvídek byl na světě. Někteří si ušili polštářek úplně sami, jiní s pomocí, ale zvládli to nakonec všichni. Teď si medvídka jen nezapomenout v pondělí 16. června přibalit do kufru.   nahoru


 


 


 

 SAVEC, OBOJŽIVELNÍK, RYBA, PLAZ NEBO PTÁK?

Už je nám to jasné. A tak poznáváme a třídíme zvířata, která se vyskytují v různých přírodních společenstvech - v lese, na poli i louce ... Využili jsme plno nasbíraných malých obrázků zvířat a vytvořili jsme si svůj les. V pracovních činnostech jsme zhotovovali pomocí proplétání papírových proužků ptáčka.   nahoru


 


 


 

 KVĚTEN 2014   1. Učíme se o rostlinách   2. Pampelišky    3. Druhé mokré
  vysvědčení
     4. Zvířata   
 ŽIVOČICHOVÉ KOLEM NÁS

Načali jsme poslední prvoučné téma - zvířata. Už víme, které zvíře a proč je obratlovec či bezobratlý. Známe i základní rozdělení zvířat na savce, ptáky, plazy, obojživelníky, ryby. Víme, čím dýchají a v čem se liší jejich rozmnožování. Dovídáme se každou hodinu prvouky plno zajímavostí ze zvířecí říše. Toho využíváme při výtvarné výchově a pracovních činnostech. nahoru


 


 


 

 NAŠE DRUHÉ MOKRÉ VYSVĚDČENÍ

14. května skončila naše druhá výuka plavání. Naučili jsme se základní plavecké dovednosti. Každý zdoláme několik metrů ve vodě libovolným plaveckým stylem. Většina plave ve vodě bez pomůcky, jen pár s pomůckou. Ale plaveme. Poslední lekci plavání se konaly plavecké soutěže.

 

Přeborníkem kurzu se stala Sára a Ondřej, získali tak diplom. Všichni jsme obdrželi již naše druhé mokré vysvědčení. A za odměnu jsme se povozili na tobogánu. nahoru

 

 


 


 


 

 PAMPELIŠKO, KDE JSI NECHALA ŽLUTÉ BŘÍŠKO?

Letos nějak brzy odkvetly pampelišky. Venku zůstaly už jen ochmýřené paličky, které rozfoukává vítr. A když ještě sem tam nějaká ta kvetoucí pampeliška zářila, my vystřihovali pampelišku z papíru. Do školy jsme si donesli aspoň pampeliškový list. Zjistili jsme, že vůbec nejsou stejné. Každý je jinak vykrajovaný, zubatý, dlouhý. Nejdřív jsme si vystřilhli listy a poskládali z nich vějíř. Stonky a květy jsme nalepili nakonec. A najednou nám ve třídě rozkvetlo plno pampelišek.  nahoru


 


 


 

 VŠECHNO KVETE A MY SE UČÍME O ROSTLINÁCH

Vypuknul rozkvetlý měsíc a my jsme se v prvouce začali učit o rostlinách. Paráda, učivo si můžeme vysvětlovat na čerstvě natrhaných rostlinách. Rostliny podle obrázků poznáváme, třídíme do skupin a popisujeme jejich části. Přibývají nám nové pojmy: dřevina, bylina, lodyha, svol, stéblo, květenství, řapík, čepel ... Malovali jsme větvičku šeříku. Pozorně jsme se dívali, odkud vyrůstají listy, a jak jsou uspořádané květy. A protože fialová se nám zalíbila, zvládli jsme i fialky - pomocí brčka a prstů. Maminkám jsme vytvořili přáníčko ve tvaru rozkvetlého okna.   nahoru


 


 


 

 DUBEN 2014    1. Zajíček    2. Vajíčko   3. Den Země     4. Chodec   
 MĚSÍC BEZPEČNOSTI SILNIČNÍHO PROVOZU

Skoro celý měsíc duben jsme v hodinách prvouky otevírali pracovní sešit s názvem Chodec. Učili jsme se základním pravidlům bezpečného chování v silničním provozu pro chodce. Vše se nám hodilo při přemísťování se na plavání a jiné školní akce. I v jiných předmětech jsme se věnovali dopravní výchově. Řešili jsme slovní úlohy o dopravních prostředcích, hráli jsme scénky "jako", malovali jsme obrázky s chodci a postavili jsme si autobusovou zastávku. Své znalosti z pravidel pro chodce jsme si ověřili v závěrečném testu. Všichni jsme uspěli.   nahoru


 


 


 

 DEN ZEMĚ

Ve středu 23. 4. jsme se zapojili do celoškolního projektu Dne Země. Většina žáků přinesla do třídy balíček starého papíru. Celkem to bylo 32 kg. Letos jsme se věnovali půdě, vždyť je to jedna ze základních podmínek života na Zemi. Hlína poskytuje rostlinám živiny. Tohoto poznatku jsme využili a namnožili jsme si muškáty pomocí jejich bylinných řízků. Z hlíny keramické jsme si vyrobili podmisku pod náš květináček s nařízkovaným muškátem.  nahoru


 


 


 

 PŘÁNÍČKO A ZDOBENÉ VAJÍČKO

Košíček na vajíčko máme, copak do něj dáme? Ozdobené vajíčko. Stačilo lepidlo, nastříhané proužky starých novin a barvičky. Nejlépe se malovaly puntíky a proužky. Zdobení vajíčka dekorem jsme si vyzkoušeli na papírovém vajíčku. Použili jsme inkoust a zmizík. Přilepili jsme ještě detaily a kohoutek přáníčko byl na světě. Velikonoční prázdniny i Velikonoce můžou vypuknout.   nahoru


 


 


 

 KRABIČKA - ZAJÍČEK NA VELIKONOČNÍ VAJÍČKO

Jaro je v plném proudu. Začali jsme se připravovat na velikonoční svátky. Protože se děti chodily ptát, jestli budem zdobit vajíčka, vyrobili jsme si nejprve na vajíčko krabičku, košíček ve tvaru zajíčka. Nejprve jsme podle šablonky vystřihovali, pak vymalovali, poskládali a slepili. Jen pro trpělivé bylo vystřihnout a připevnit vousky. A jako travičku jsme do krabičky přilepili nastříhaný zelený krepový papír.   nahoru


 


 


 

 BŘEZEN 2014   1. Měsíc knihy   2. Střelba ze vzduchovky   3. Nebezpečí kolem nás  
  4. Přišlo jaro
 PŘIŠLO JARO S LETNÍMI TEPLOTAMI

Venku je jaro. Ráno je správně chladno. Na oběd to ale vypadá, že už vypuklo léto. Jarní květiny začínají teprve kvést, všude již lítají probuzení motýli i včelky. My jsme příchod jara přivítali jarní vystřihovánkou. Motýla podle nákresu na tabuli si každý sám nakreslil, vyzdobil i vystřihnul. Některé jsme poslali na soutěž. Letos určitě rozkvete i šeřík, tak jsme si pro něj nakreslili malovaný džbánek.    nahoru


 


 


 

 NEBEZPEČÍ KOLEM NÁS

Učivo o člověku jsme ukončili kapitolkou o bezpečném chování. Povídali jsme so o tom, co našemu zdraví prospívá či naopak škodí, jak bezpečně ovládat elektropřístroje, aby nedošlo k úrazu, kdy je třeba použít tísňová čísla pro přivolání pomoci ... Ve výtvarné výchově si žáci měli vymyslet a namalovat pro člověka nějakou nebezpečnou situaci, skupinky zas stavěly z Lega sporák, který měl mít otevírací dvířka trouby, čtyři plotýnky a ovládací knoflíky.  nahoru


 


 


 

 VYZKOUŠELI JSME SI STŘELBU ZE VZDUCHOVKY

Po medailových úspěších našich biatlonistů na zimní olympiádě v Soči se určitě zvýšil zájem o tento spotr. I k nám doputovala možnost zkusit si zastřílet.

Na ZŠ Školní v Orlové do klubovny biatlonu nás pozvala trenérka žáků paní Eva Vilhelmová. Žáci si zde vyzkoušeli střelbu ze vzduchovky. Nejprve se seznámili s bezpečností a stručným návodem, jak nabít, zamířit a vystřelit. Stříleli vleže z desetimetrové vzdálenosti na papírový terč, který si mohli vzít domů. Pak se střílelo na zaklapovací terče. To bylo jásání, když se někomu podařilo strefit černý terč a překlopit ho tak v bílý. Dařilo se nejen chlapcům ale i děvčatům. Nakonec jsme se dozvěděli, kdo by měl zájem o biatlon, kde můžeme získat další informace a jak se přihlásit - Klub biatlonu Orlová. Střílení nás velice bavilo.  nahoru


 


 


 

 BŘEZEN - MĚSÍC KNIHY

Tento měsíc mají svátek všechny knihy. Kreslili jsme knižní obálku. Povídali jsme si, co je na obalu knihy, co nás nejdřív upoutá. Pro oči nejdůležitější část - obrázek - kreslili žáci na barevný papír. Zvýrazněný název knihy nalepili nebo napsali nad přilepený obrázek. Na boční straně - hřbetu knihy - doplnili jméno spisovatele a ilustrátora (to měli být žáci sami). Do rozečtené knihy patří důležitá pomůcka, vyráběli jsme ze starého pohledu záložku. Obšívali jsme ji obnitkovacím stehem. Po počátečních nesnázích - vyvlečení nitě z jehly, zauzlování bavlnky, šití jiného stehu, přetržení nitě - nakonec všichni svou první záložku obšili. Druhou záložku dostali žáci obšít za domácí úkol. Kupodivu, proti tomuto úkolu se nikdo s nechutí neozýval.   nahoru


 


 


 

 ÚNOR 2014    1. Vodící pes     2. Člověk    3. Zimní olympiáda
 BYLA ZIMNÍ OLYMPIÁDA

Po návratu z jarních prázdnin, jsme žili ještě zimní olympiádou. Bylo vidět, že plno žáků během prázdnin upoutalo své oči na olympiádu v Soči. Věděli kolik medailí naši sportovci získali, v jakém sportu a dokonce i jejich jména znali. Kreslili jsme tedy podle přinesených výstřižků z novin sportovce. Závodník musel být v pohybu a muselo být poznat, o jaký sport se jedná. Z Lega jsme ve skupinkách stavěli biatlonistu. Postavička měla mít samozřejmě lyže, jednu nohu více vpředu, v rukou hůlky, na sobě vestičku se soutěžním číslem a na zádech pušku. Podívejte se, jak se sportovci dětem náramně povedli.   nahoru


 


 


 

 ČLOVĚK JE TAKÉ ŽIVÁ PŘÍRODNINA

V druhém pololetí jsme v prvouce otevřeli druhý díl učebnice. Celá je věnovaná živým přírodninám. Začali jsme nejprve učivo o člověku. Ve výtvarné výchově jsme kreslili svoji podobiznu. Během hodiny jsme se chodili dívat na sebe do zrcadla, jakou barvu očí máme nebo jak vypadá náš nos. Samozřejmostí byl úsměv na rtu. Společně ve skupinkách jsme vyráběli plakátek o potravinové pyramidě. Domluvili jsme se, kdo, co a jakou temperou bude vymalovávat a začalo se barvit. Žáci byli barevní až za ušima. Další dny se probíraly potravinové letáčky, stříhalo se, třídilo a lepilo. Potom se popisovala patra potavin, vyhotovil se nadpis a plakát o zdravé výživě byl hotový.  nahoru


 


 


 

 BESEDA O VODÍCÍM PSU

Dne 7. února přišel za dětmi pán se svým vodícím psem Pedrem. Byl to osmiletý labrador hnědý jak čokoláda. Pán nám řekl, že pejska ke svému životu moc potřebuje, protože je nevidomý a hluchoněmý. Povyprávěl nám o životě se svým postižením. Předvedl, co všechno jeho pes umí a jak mu každodenně pomáhá. Prozradil nám, že Pedro je mistr republiky v poslušnosti. Učitelky jen tiše záviděly. Taky nám ukázal, jak se máme správně chovat k lidem s tímto hendikepem, jak jim správně pomoct. Žáci si mohli Pedra pohladit a také se s ním vyfotografovali. Beseda byla pro nás moc přínosná a velice zajímavá.   nahoru

 


 


 


 

 LEDEN 2014   1. Nový rok   2. Vyjmenovaná slova   3. Exkurze do pravěku  
  4. Vločky  i sněhulák   
 NAMALOVALI JSME SI VLOČKY I SNĚHULÁKA

S koncem ledna se trochu ochladilo a konečně i nasněžilo. To bylo pozdvižení, když za okny třídy padalo pár vloček. Ale na stavbu sněhuláka to pořád nestačilo. Namalovali jsme si list z kalendáře k zimnímu měsíci, kde kolem sněhuláka hustě sněžilo. V další výtvarné hodině jsme povzpomínali, jak se vystřihuje papírová vločka a další den bylo na nástěnce bílo. V poslední školní lednový den se rozdávalo vysvědčení. A co na něm bylo? No přece plno jedniček a dvojek, objevily se též trojky a dokonce i čtyřka. Na zlepšení svých vědomostí máme naštěstí ještě druhou polovinu školního roku.   nahoru


 


 


 

 EXKURZE DO PRAVĚKU

20. ledna jsme se cítili jako v muzeu. V tělocvičně byl pro nás připraven zážitkový program o pravěku. Už při vstupu nás upoutal mamut v životní velikosti se zdviženým chobotem a velikými kly. Nejprve jsme si vyslechli výklad k jednotlivým stanovištím. Dozvěděli jsme se něco o vývoji člověka, viděli jsme malbu z pravěké jeskyně. Dopředu jsme už poznávali sošku Věstonické venuše, o které jsme četli v čítance článek. Mamut, tygr šavlozubý a postava pravěkého lovce nás zaujali nejvíce. Ke spatření byla i keramika a samozřejmě pravěké zbraně a nástroje. Žáci si pak mohli jednotlivá stanoviště prohlížet zblízka. Mohli si vyzkoušet uvázat z kožešiny na noze botu nebo nadrtit obilí. Na závěr jsme se vyfotili v příbytku z mamutích klů.  nahoru


 


 


 

 UČÍME SE VYJMENOVANÁ SLOVA

Je to dost obtížné učivo, neboť vyjmenovaných slov je hodně. Je nutno se je naučit vyjmenovat zpaměti, chápat jejich význam a umět je používat při zdůvodňování a psaní slov s i/y po obojetné souhlásce uprostřed. Nabyté vědomosti si procvičujeme různě. Ve skupinkách často třídíme plno obrázků s právě probíranou obojetnou slabikou s i/y, tvoříme k nim věty, nebo je řadíme podle abecedy. Když jsme probírali vyjmenovaná slova po L, dostali jsme za úkol postavit mlýn. Mlýn musel mít samozřejmě točící se lopatky a lomenou střechu. Všechny mlýny se parádně točily. Co je ale naplat pestrá výuka, když někteří ne a ne se vyjmenovaná slova naučit zpaměti?  nahoru


 


 


 

 PRVNÍ ŠKOLNÍ TÝDEN NOVÉHO ROKU

S novým rokem k nám přišel nový žáček - Ondřej. A co se dělo první lednový školní týden? Přivítali jsme se opět všichni ve zdraví. Popřáli jsme si jen samé příjemné věci a přání jsme si navzájem mezi sebou poslali v obálkách. Napsali jsme si svá předsevzetí. Popovídali jsme si o svých vánočních zážitcích a dárcích. Zjistili jsme, že polovina žáků našla pod stromečkem stejnou knížku, kterou jsme začali společně v hodinách číst. V tělesné výchově jsme si zahráli vybíjenou s 3.B třídou. Nejvíc jsme se těšili na pracovní činnosti, kdy jsme si ze stavebnice mohli postavit, co jsme chtěli. Postavený výtvor byl pro paní učitelku hádankou. Ale hlavně jsme se dali do učení, neboť se blíží pololetí.     nahoru


 


 


 

 PROSINEC 2013  1. Vánoční čas    2. Mikuláš    3. Těšíme se na Vánoce
 TĚŠÍME SE ZASE NA VÁNOCE


Od poloviny prosince jsme se připravovali na příchod Vánoc. Z keramiky jsme vyrobili dáreček. Pomocí korkotisku jsme si natiskli ozdobný papír a z něj poskládali taštičku na dáreček. I vánoční přání - rybičku se zlatými šupinkami pro štěstí - jsme připravili. Poslední škoní den v prosinci jsme měli ve třídě vánoční posezení. Ozdobili jsme si stromeček papírovými řetězy, vyslechli si i zazpívali koledy, ochutnali přinesené cukroví, roznesli přání ostatním. Než jsme se rozešli ke svým rodinám, popřáli jsme si navzájem pěkné Vánoce, šťastný nový rok a v něm hodně úspěšných školních dní.    nahoru


 


 


 

 MIKULÁŠ ZASTAVIL SE I U NÁS

5. prosince se opět objevili v naší třídě Mikuláš, čerti a andělé. V tu chvíli se rozprostřelo ve třídě tichoučko, jaké jsme již dlouho neslyšeli. Letos měli s sebou i knihu hříchů. Ale i bez ní čerti vyčmuchali ve třídě pár zlobivců. Pořádně jim vyčinili, načernili jim tváře a nakonec je navrátili do třídy, když slíbili, že se polepší. Děti zazpívaly návštěvě vánoční koledu, a pak dostali od andělů sladkost.   nahoru


 


 


 

 VÁNOČNÍ ČAS V KNIHOVNĚ A KULTURNÍM DOMĚ

Na začátku prosince jsme v jeden den navštívili dvě akce spojené s Vánocemi. Nejprve jsme si v městské knihovně vyslechli hudební pořad na téma Jak se slaví Vánoce v jiných zemích. Dozvěděli jsme se různá data nadělování dárků, jména postaviček, které dárky nadělují, kdo jim pomáhá. Viděli jsme plno obrázků a vyslechli jsme si vánoční koledy jiných zemí. Ty naše se nám stejně líbily nejvíce. Taky jsme si jich několik zazpívali.

Pak jsme se přesunuli do kulturního domu na výstavu vánočních ozdob se soutěží. Obdivovali jsme plno pěkných vánočních výrobků a našli si své vyrobené adventní věnce. Po proštudování návodu, jak se hlasuje, žáci dávali hlas nejpěknějšímu věnci. Který to bude?   nahoru


 


 


 

 LISTOPAD 2013  1. Pavučiny v listopadu   2. Soutěž Naše město   3. Měříme  
 4. Adventní věnec   
 ADVENTNÍ VĚNEC A JEŠTĚ ABECEDA

Je konec listopadu. V českém jazyce jsme se naučili abecedu, a protože se blíží prosinec, začali jsme se těšit na Vánoce. Zkusili jsme si ve skupinkách vytvořit adventní věnec.

Za materiál jsme použili skoro odpadky - ruličky z toaletních papírů, staré noviny, slupky z pomeranče, kalíšky z čajových svíček a zbytek látky. Věnec z roliček a omotaný novinami byl pro skupinky jednoduchý pracovní úkol. Těžší bylo přivázat na věnec větvičky. Žáci na vlastní kůži zjistili, proč se ten strom jmenuje smrk pichlavý. Kdo pichlavou masáž vydržel, měl prsty černé od smůly, kdo si foukal jen au, au, měl ruce čisťounké. Práci s lepící pistolí si naopak musel vyzkoušet každý. Tady jsme zase na vlastní oči viděli, jak se látka pevná mění na kapalnou a naopak. Na věnci postupně přibývaly vyrobené mašličky, pomerančové i plechové hvězdičky a nasbírané borovicové šišky. Adventní věnce se moc povedly. Poslali jsme je na vánoční výstavu se soutěží o nejoriginálnější adventní věnec.   nahoru


 


 


 

 MĚŘÍME VELIČINY

V prvouce a ve volných chvilkách měříme. A co to pořád měříme?

Délku a šířku různých věcí nebo výšku spolužáků. Vážíme hmotnost balíčků sběrových, svoji nebo porovnáváme, co je lehčí či těžší. I objem těles jsme měřili. To šlo ale nejhůř, těch dílků na měřidlech je jaksi na nás zatím moc. Lépe nám šlo ve výtvarné výchově suchým pastelem nakreslit různé láhve. Ve skupinkách jsme si na konci týdne postavili z Lega dvoumiskové váhy.     nahoru


 


 


 

 SOUTĚŽ NAŠE MĚSTO ORLOVÁ

14. listopadu se konala vědomostní soutěž Naše město, kterou společně pořádaly pro třeťáčky orlovských škol Dům dětí a mládeže Orlová, Výstavní síň Muzea Těšínska v Orlové a Městská knihovna Orlová. Dvojice žáků zde měly uplatnit ve škole nabyté znalosti o městě, ve kterém žijí. Za naši třídu soutěžili Aneta Vaňková a Adam Wilk a získali krásné druhé místo. A co si vysoutěžili? Krásnou knížku, vědomostní stolní hru, plyšáčka, volnou vstupenku do Archeoparku v Chotěbuzi, magnetickou záložku. Gratulujeme!     nahoru


 


 


 

 LISTOPADE, UŽ TI MLHA SVĚTLO KRADE

Tyto a další verše básničky jsme se učili na začátku měsíce nazpaměť. Mlh v listopadu ještě moc nebylo. Světlo nám ale kradou posunuté hodinové ručičky, i když sluníčko se se svými paprsky moc snaží. Ve třídě jsme kreslili pavučinu svítící všemi barvami. Pavoučka jsme znázornili ořechovou skořápkou. Listopadové listí jsme si vystřihli a překlopili do obrázku.      nahoru


 


 


 

ŘÍJEN 2013    1. Plánek Orlové   2. Desková hra   3. Kocour Modroočko  
   4. Barvy podzimu
 BARVY PODZIMU JSOU VŠUDE KOLEM NÁS

Podzim jezdí na strakaté kobyle - tato pranostika přesně pasuje na letošní podzim. Stromy jsou oblečeny do teple hřejivých barev. Namalovali jsme si tedy podzimní strom a to temperovou barvou. K dispozici byla jen žlutá, červená a hnědá tempera. Namíchat oranžovou, aby nebyla z ní červená, bylo veliké umění. Nakonec jsme na to přišli, že musíme přidat do žluté jenom trošičku červené. Listí na stromech i pod stromy na našich obrázcích už pěkně zlátne a oranžoví. A co se dělo v prvouce? Prováděli jsme pokusy. Zkoumali jsme rozpustnost a další vlastnosti látek.   nahoru


 


 


 

 DIVADELO LOUTEK - KOCOUR MODROOČKO

Uprostřed října jsme se vydali do Ostravy, kde jsme navštívili Divadlo loutek. Byla pro nás připravená pohádka o kočkách podle dětské knížky Z deníku kocoura Modroočka. Tentokrát nehrály loutky, ale herci převlečeni za kočky. Muzikálová pohádka se nám moc líbila. Ve škole jsme si kocourka vytvořili z papíru. V pracovních činnostech jsme si kočičky sami podle pokynů učitelky nakreslili a vlastnoručně vystřihli. Vystřihovánky se nám moc povedly.  nahoru


 


 


 

 V HODINÁCH SI KRESLÍME A HRAJEME

Ve výtvarné výchově jsme zavzpomínali na říkanky z 1.třídy. Zjistili jsme, že je ještě známe. A to je dobře, protože jsme k nim kreslili obrázek a přepisovali čtyřverší. V českém jazyce jsme opakovali slova nadřazená a podřazená. K tomuto učivu jsme si vyrobili deskovou hru. Ještě si přinést figurku a můžem si hrát. 

 

 

 

 

 

  nahoru

 


 


 


 

  SPOLEČNĚ VYTVOŘENÝ PLÁNEK ORLOVÉ

 

 

Součástí ročníkového projektu Poznávám své město byla celotřídní výtvarná práce. Děti společnými silami vytvořily plánek části Orlové - Lutyně, která se rozkládá kolem Masarykovy třídy. Nejdříve ale proběhla vycházka kolem naší školy. Dvojice kreslily plánek tužkou. Ve třídě pak každý kreslil jeden panelový dům a jednu z významných budov města. Na svět přišly domečky s těmito nápisy: základní škola K.Dvořáčka, Billa, gymnázium, nemocnice, hotel Sport, dům kultury, Hypernova, hasičská zbrojnice, knihovna, krytý bazén, kino Vesmír, autobusové nádraží, cukrárna, muzeum, dům dětí a mládeže ... Součástí Orlové je bohatá zeleň, děti proto nezapomněly sestavit ze stromů lesopark. Nedávno vytvořený erb Orlové přišel vhod, nalepil se na horní část plánku spolu s nápisem. A protože se děti učily již určovat světové strany, na plánku se objevila směrová růžice.   nahoru

ZÁŘÍ 2013    1. První den třetí třídy  2. Zážitky z prázdnin  
   3. Poznáváme naše město  4. Poznáváme světové strany
 UČÍME SE POZNÁVAT SVĚTOVÉ STRANY

O svém městě už toho hodně víme. Ve výtvarné výchově jsme si vytvořili myšlenkovou mapu o Orlové. V prvouce jsme se naučili poznávat a určovat světové strany. Ve třídě jsme skládali směrové růžice a přiřazovali na správná místa názvy stran. Učili jsme se zorientovat si mapu podle kompasu. V pracovních činnostech jsme ve skupinkách skládali z Lega plánek třídy s využitím světových stran.  nahoru


 


 


 

 POZNÁVÁME NAŠE MĚSTO

V prvouce jsme se začali učit o našem městě Orlová. Četli jsme si  pověst o jejím vzniku, vyrobili si ve skupinkách znak města. Povídali jsme si o životě v Orlové, poznávali jsme zdejší významné budovy, zjistili jsme, jak vypadal orlovský kroj. Toho jsme využili, když jsme malovali panenku v kroji z modrotisku. Zahráli jsme si pexeso o Orlové a vyslechli jsme si i besedu o Orlové ve zdejším muzeu. Tam jsme si zahráli nám již známou pověst, plnili jsme ve dvojicích úkoly a prohlíželi jsme si vystavené exponáty. Připravovali jsme se totiž na soutěž o našem městě, která se bude brzy konat. Kdo tam asi za naši třídu půjde? Cestou zpět jsme se vyfotili u symbolu Orlové - u sochy orla.          nahoru


 


 


 

 NAŠE ZÁŽITKY Z PRÁZDNIN

Vzpomínky na prázdniny máme ještě v čerstvé paměti. A letos byly prázdniny slunečně nádherné.

Prohlédli jsme si přinesené prázdninové deníky. Povídali jsme si, kdo co zajímavého zažil o prázdninách, přinesli jsme z prázdnin do třídy ukázat nějakou drobnost. Kreslili jsme obrázek z prázdnin, a také o nich napsali. To bylo pro některé žáky těžké, ale nakonec pár na sebe navazujících vět vymyslel každý. A tak se objevila ryze prázdninová témata: u moře, kino, golf, na houbách, krytý bazén, zoo, koupaliště, hřiště, u babičky a taky úraz. A máme opět skupinky, konala se první skupinová práce.
nahoru


 


 

  UŽ JSOU Z NÁS ŽÁČCI TŘEŤÁČCI

První školní den třetí třídy je již zdárně za námi. Lavice konečně ožily upovídanými dětmi. Sešli jsme se plni prázdninových dojmů a dokonce ve větším počtu. Přibyl k nám totiž nový kamarád Daniel H. Přeji všem hodně úspěchů ve školní práci a krásné prožívání společně stráveného času ve třídě plné pohody.  

 

 

 

 

nahoru

TOPlist